tisdag 9 augusti 2011

Bröllopstårta o cupcakes!

På midsommardagen bakade jag åt ett annat bröllop, vilket jag skrivit om tidigare. Ett dubbelbröllop, varav brudarna var systrar. Kul idé tycker jag :) Deras män är även bästa kompisar sedan långt tillbaks...

Anyway... Det var ju tänkt att jag skulle gå o titta på vigseln, men så vart jag utringd på jobb o va tvungen att jobba. Lite halvtråkigt faktiskt då jag verkligen såg fram emot det. Men men.

De ville ha en tårta, så de skulle få något att skära i, som traditionen säger. O så ville dom ha 80 st cupcakes. Allt i färgerna svart, vitt o sliver. Väldigt stilrena o fina färger tycker jag :)



Anledningen till att jag lägger upp dessa nu, såhär sent efter bröllopet, är att jag väntat på "riktiga" bilder på dem från bröllopet. Min pappa, styvmamma, syster, farmor, farfar o fd. styvmamma var där o fotade åt mej, men jag har fortfarande inte fått några bilder än *pikar er inblandade* Så nu får ni stå ut med mina halvtaskiga mobilbilder tills jag fått tag i bättre. Dom hade nämligen cupcakesen på en ställning, så jag ville helst lägga ut dom bilderna...

Tårtan är chokladbotten fylld med mjölkchokladmousse o hallonmousse. Cupcakesen är chokladmuffins toppade med vit chokladfrosting. Blommorna är gjorda av svart sugarpaste.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Jag sökte i panik efter någon som kan göra en tårta till mig... och sökte på Västerås.. du bor händelsevis inte i närheten?????
    mvh annelie

    SvaraRadera