onsdag 10 augusti 2011

Sommarens tårtor!

Jag har faktiskt inte hunnit med så mycke tårtor i sommar. Jag har jobbat sjukt mycke istället. Men så kan de va! Tänkte iaf visa upp två stycken tårtor som jag hunnit med. Den första är till våra kompisars dotter Johanna, som slutade dagis för ca en månad sen, för att börja på "lekis". Nollan? Jaja... Jag kan inte sånt där...

Hon gick på en avdelning som hette Humlan, därav designen på tårtan ;)


En kul o enkel tårta... Har för mej att den va fylld med vaniljmousse o hallonmousse.

En annan tårta jag har knåpat ihop i sommar är en Hello Kitty tårta till en annan kompis dotter. Wilma, som fyllde 4 år. Tror det var samma fyllning i den med...
En ganska kass mobilbild var allt jag hann med o ta på den tyvärr! Hennes namn står med vita stora bokstäver på sidan av tårtan...

Mer bakverk kommer inom kort, I promise! ;)

6 kommentarer:

  1. hmm ja det är väl lite för långt även för en tårta ... men tack en då :-)

    SvaraRadera
  2. Hej...det börjar bli dags för kalas här hemma snart. Julius fyller 2 år den 6:e september.
    Vill du göra hans tårta?
    Tror han skulle bli jätte glad om han fick en "blixten mcqueen" tårta på sin stora dag :)
    Vad tar du betalt för en tårta?

    Häls. Linda

    SvaraRadera
  3. Hej igen, har inte fått nåt svar från dig och vet inte om du vill åta dig eller har tid att baka en tårta åt Julius. Men vill du det så har vi ändrat temat till hans födelsedag och skulle hellre vilja ha en "bondgårdstårta" av nåt slag (kossa, får, häst, gris) har iaf köpt resvetter, muggar och tallrikar med det på, jag kan lägga upp en bild på min blogg om du vill se och bli inspirerad :)
    Häls. Linda

    SvaraRadera
  4. Gud vilken söt tårta.. fräckt att göra hela tårtan som ett bi..å de små vingarna på sidan.. :)
    Hello kitty tårtan blev också jätte söt

    SvaraRadera