lördag 11 juni 2011

Bröllopstårtor i guld.

Idag gifte sej Martina o Håkan, o jag fick den stora äran att göra deras tårtor. Önskemålet va en variant av ett par tårtor som jag tidigare gjort som bröllopstårtor, med inspiration från Tårtsmulan.

Tårtorna (4 st) bestod av ljusa bottnar, vit chokladmousse o hallonmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt med sugarpaste o dekorerad med flowerpaste o sockerkulor.



Det mesta som kunde gå fel med en tårta gick såklart fel med dessa. Först hittade jag inte den ena halvan av siliconverktyget till blommorna förrän strax innan kl 23, kvällen innan dom skulle levereras. Sen va de 39 grader i köket när jag stod o bakade allt, o satte ihop dom. Inget vidare med andra ord. På tok för varmt för att arbeta med sugarpaste alltså! Jag beställde även guldpärlor, som aldrig kom. Seeeeegt! Men bruden vart jättenöjd ändå som tur var...

Önskar brudparet all lycka i framtiden, som makar o snart blivande 2 barns föräldrar.

1 kommentar:

  1. Hejsan!


    Jag ska gifta mig den 6/8 i år men ska egentligen göra min egen tårta håller på och bakar som du gör=) Men undrar vad du skulle ta för att göra en sån bröllopstårta som jag vill ha...vit sockerpasta med mörkröda rosor och murgröna som dekor på tårtan.

    Mvh Josephine Lassen
    min mail är kontakt@gaggeskagarden.se

    SvaraRadera