lördag 4 juni 2011

Mario Kart tårta

Förra helgen fick jag i uppdrag att göra min svägerskas födelsedagstårta. O temat va såklart, inte helt otippat Mario. Mario Kart närmare bestämt! Superkul för en tv-spelsnörd som jag! Tyvärr vart jag akut inringd på jobb, o fick därför inte tid att göra den "perfekt", med alla detaljer o så. Sjukt tråkigt. Men den gick hem ändå, o Micaela vart nöjd o glad!

Tårtan består av ljusa bottnar fyllda med limemousse o jordgubbsmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm, o täckt med sugarpaste.

Färgerna på bilderna är tyvärr lite missvisande...




2 kommentarer:

  1. Hej! En kompis till mig visade mig din blogg igår och jag är SÅ glad att hon gjorde det. Åh vad du visar mycket gott. Du är verkligen otroligt duktig måste jag säga! Vilka mästerverk! Supermario tårtan är enastående. Ja det finns helt enkelt inte ord för hur imponerad jag är! Tänkte även höra med dig, jag är ute efter ett riktigt gott cheesecake-recept. Är det något du har lust att dela med dig av? Isåfall är min mailadress: karinpersson82@gmail.com
    Ser verkligen fram emot att följa din blogg!
    Kram Karin

    SvaraRadera